besöksräknare
besöksräknare Prosharker -

Ken Lennard om Ken Gate när det hela uppdagades

Ken Lennard uttalande när detta kom ut 2005

Proshark
#57 | Jul 20 2006 16:51 | KL Jag har inte fuskat. I övrigt kommenterar jag inte rykten, skvaller, påhitt och dylikt om mig själv. /Ken


Jag är jagad nu, på gränsen till förföljd

Ken skriver själv om anklagelserna

Jag är en ifrågasatt och kritiserad man. Det har jag alltid varit.

Men nu är det värre än vanligt. Jag är jagad, på gränsen till förföljd. Jag har alltid räknat med skit och jag har alltid fått skit.

Men nu står det mig upp i halsen

Om man benar ut de senaste ryktesvarianterna på nätet så blir kontentan att jag är anklagad för att ha tänkt fuska, men aldrig genomfört något. Men inte ens det stämmer. Allt jag har gjort är att ha lyssnat på en person som planerat all möjlig djävulskap

Vad som är sant är att jag visat prov på synnerligen dåligt omdöme. Jag kan än i dag inte förklara hur jag tänkte när jag började diskutera affärer med en person som jag visste hade sämsta tänkbara rykte. Jag var korkad och för detta ska jag hängas. Det var visserligen före min tid som offentlig person, men det försvarar inte mitt korkade beteende. Att jag var inne i en djup personlig kris, ska inte heller det lindra det idiotiska i att stämma möte med en gangster.

 

Ber om förståelse - inte förlåtelse

Jag ber inte om någons förlåtelse. Jag ber bara om förståelse för vad som är fakta och vad som är påhittat, uppskruvat och tillspetsat. Om den här rykteskarusellen fortsätter att snurra med accelererande hastighet så är jag snart skyldig till både första och andra världskriget.

Reglerna är solklara i Jantelagens Sverige. Jag är en offentlig person som skryter, skränar och sticker ut hakan väl medveten om att jag får ta fler smällar än andra. Men den här förtalskampanjen har gått för långt. Jag har inte gjort något kriminellt. Jag tar bestämt avstånd från alla former av fusk och bedrägeri.

 

Jag inser problemet

Många har belyst problemet med att både vara pokerdebattör och ordförande i Pokerförbundet. Jag håller med om att detta är ett problem. Jag inser att det är svårt att både vara Peter Antoine och Lars-Åke Lagrell på samma gång. Det uppstår per automatik trovärdighetsproblem när man är en kontroversiell tyckare och diplomat samtidigt.

Frågan togs givetvis upp på senaste årsmötet. Medlemmarna ansåg då att nyttan att ha mig som ordförande överskuggade problemen. Nu har förbundet vuxit sig stort tack vare medlemmarnas förtroende och styrelsens hårda arbete. Det är dags att ta upp frågan på nytt.

Jag är alltid öppen för en diskussion.

Källa:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/kenlennaard/article444159.ab

Nästa

Ryktena som skakar pokern

Ken beredd lämna ordförandeposten

I flera pokerforum anklagas Ken Lennaárd, 35, för fusk.

Nu ställer han sin plats som ordförande i Svenska Pokerförbundet till förfogande.

– Det har varit så mycket turbulens och skitsnack, säger han.

Ken Lennaárd är svensk pokers ansikte utåt. Han är anlitad som bollplank av Svenska Spel, är ordförande i Svenska Pokerförbundet och skriver varje vecka en krönika i Sportbladet.

Sedan några månader tillbaka har rykten florerat i olika pokerforum på internet kring Ken som pokerspelare. Historiens tre huvudpersoner är Ken Lennaárd, proffsspelaren Martin de Knijff och den ökände fuskaren Russ Georgiev.

– Russ är en person som påstår att han har fuskat hela sitt liv. Han anklagar alla och målar upp rena fantasierna, säger Lennaárd.

– Jag har varit i kontakt med honom. Utifrån det har han hittat på en massa skitsnack.


Anklagas för fusk

Måltavlan för det påstådda fuskförsöket var Martin ”Kniven” de Knijff. Enligt Ken hade ”Kniven” och han, för några år sedan, affärer ihop som gick snett. De gjorde då, enligt Ken, ”dåliga saker mot varandra”. När konflikten var som djupast kom Ken i kontakt med Georgiev. Han lyssnade på Georgiev och erkänner att han fann det spännande.

Mer än då är det inte, enligt Ken.

– Jag anklagas för att ha tänkt fuska, säger Lennaárd.

För något fusk blev det aldrig. Lennaárd menar att Georgiev kokat soppa på en spik.

– Denna ’spik’ är är en privatsak mellan Martin och mig.

 Källa:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article443814.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0