besöksräknare
besöksräknare Prosharker -

Tystnaden-Bomben som släpptes

Vem var Tystnaden????

Det var en kille som i samma veva när Ken-Gate kom ut berättade  att han vet om FUSK inom Sveriges Poker Elit...............LÄS hans inlägg nedan.
Alllafall han släppte flera bomber och skrämde slaget på många och det visar hur lätt det är att...............................

En av misstankarna var att det kunde var Ken han själv som skrivit dessa inlägg för att dra blickarna ifrån sig.



#184 - Citera02 Okt 2006, 17:51
Det jag kommer gå ut med nu förklaras bara en gång, så var uppmärksamma. Detta är första och sista gången ni ser mig här på Prosharks så jag har inte för avsikt att gå ut med min identitet. Jag är yrkesspelare och har varit detta i ett flertal år, båda på internet och livespel, och jag känner flera av de "tunga" namnen. Jag själv har väl nått hyfsade resultat inom livespel. Jag vill härmed förklara lite av det bakom Ken Lennaard.

Jag vet hur det ligger till med Ken Lennaard och om han är skyldig eller inte är upp till mig att berätta för er, det får han kommentera och förklara när han känner sig redo. Hur Mikael Westerlund fungerar vet jag inte heller när han skriver att Ken till 100% skyldig även om han har hört det i tredje hand så att säga, samtidigt som han totalt lämnar ut sin vän utan att vara riktigt säker själv.

Tyvärr är sådana här blåsningar och fusk mer vanliga än man tror, och min förhoppning med det här inlägget är att alla som känner till fusk likt detta påstående går ut med det och "sätter dit" samtliga bluffmakare. Jag vet att det finns dem som känner till det och tillsammans tycker jag att vi går ut med det och får bort de här svinen ur svensk poker för alltid.

Jag har iallafall bestämt mig för följande: Om inget händer innan den 31:a Oktober så kommer Aftonbladet få ett långt brev med alla bluffmakare, OSMINKAT, det blir ett par toppnamn som åker med. Det vet ni.

Så jag ber därför er, pokerspelare, som känner till det här, vilket jag vet att ni gör, tar ert ansvar och rensar rent i poker-Sverige. Annars tappar vi och pokern trovärdighet, och pokern som gått så mycket framåt i det här landet. Speciellt vi som spelar proffessionellt förlorar på det här eftersom vi ska föregå med gott exempel, precis som "Foppa" i hockey eller Zlatan i fotbollen. Så nu tar vi gemensamt vårat ansvar!

Avslutningsvis: Om Ken faller, faller han inte ensam.












2 inlägget av Tystnaden

#277 - Citera03 Okt 2006, 14:28
Hej, jag skrev i föregående inlägg att jag bara skulle skriva ett inlägg, det lämnade tyvärr väldigt mycket spekulationer har jag blivit informerad om, så därför gör jag nu ett till försök. Jag gör en Mikael Westerlund genom att gå ut igen trots att jag tidigare sagt att det var den enda gången jag skulle kommentera ärendet.

Nu när det har framkommit att Mr. Poker själv, Ken Lennaárd, har planerat en blåsning tillsammans med en rysk skojare. Det hade jag aldrig hört talas om, eller kunnat ana, då jag anser att Ken är en fantastisk människa trots att jag aldrig har kommit honom nära in på livet. Jag har ingen personlig relation till Herr Lennaárd och har forskat i ”fallet” en längre tid och bildat mig en solkklar uppfattning.

Ken har framställts som den enda fula fisken, enligt mitt tycke så är våran bransch full av idioter och rent utsagt giriga kräk som gör vad som helst för pengar. Jag vill poängtera att det inte är upp till mig att ”sätta dit” Lennaárd, det får Ken kommentera själv, trots att jag vet hur det ligger till. Jag är övertygad i fallet men saknar konkreta bevis, vilket man är tvungen till i dagens läge, så Mikael Westerlund som går ut i tredje hand och påstår att Ken till hundra procent är skyldig tycker jag att man ska ta med en nypa salt. Mikael måste ändå respekteras för att han fullkomligt offrar sitt anseende för att ”sätta dit” en fuskare, mycket ädelt av Mikael, men trots det dumt eftersom han som sagt inte har de viktiga bevisen, ord står precis emot ord i nuläget.

Saken är den, att jag skickar detta till er på Prosharks är att mitt förtroende för pressen och framför allt kvällstidningar är lika med noll.

Jag känner till minst tre konkreta fall där rent fusk har begåtts av någon/några av Sveriges skickligaste och mest erkända spelare, i olika sammanhang, och ett flertal där jag inte lyckats skaffa fram konkreta bevis ännu.

Jag kommer inte att lägga mig i det som sker runt Ken Lennaárd, utan fokuserar på andra eftersom Kens fall i stort sett bara väntar på bra bevis, eller motbevis. Som
sagt inte har de viktiga bevisen, ord står precis emot ord i nuläget.

Saken är den, att jag skickar detta till er på Prosharks är att mitt förtroende för pressen och framför allt kvällstidningar är lika med noll.

Jag känner till minst tre konkreta fall där rent fusk har begåtts av någon/några av Sveriges skickligaste och mest erkända spelare, i olika sammanhang, och ett flertal där jag inte lyckats skaffa fram konkreta bevis ännu.

Jag kommer inte att lägga mig i det som sker runt Ken Lennaárd, utan fokuserar på andra eftersom Kens fall i stort sett bara väntar på bra bevis, eller motbevis. Som jag nämnde i mitt inlägg så kommer jag personligen vandra till Aftonbladet den 31:a okt om min rapport nått önskat resultat, ge mig till känna och överlämna min fullständiga rapport. Jag kommer att ge den till Aftonbladet först, eftersom mitt mål är att rensa poker-Sverige ifrån ”slödder”, och inte ens Sveriges största dagstidning kan nobba något sådant relevant om våran nya folksport, poker.

Det klämmer mig oerhört att sådana trevliga personligheter, gör vad som helst för att tjäna ett par kronor. Jag vill inte att det ska ryktas om pokern som något ”bluff och båg”. Till min hjälp har jag endast diskret lyckats få tag på en nära vän och ett av Sveriges mest respekterade pokerproffs, han har figurerat i tv och är en duktig spelare och en underbar människa, han är faktiskt den enda jag hitintills känner att jag kan lita på till hundra procent i det här fallet.

Min främsta tanke med det här brevet är att personer som ägnat sig åt sådant här ”svineri”, eller framförallt, personer med anknytning till fuskarna, helt enkelt erkänner sig besegrade, det är mycket mer respektingivande att ta bladet från munnen och erkänna än att bli avslöjad.

Tiden när pokern ansågs som suspekt och lömsk måste vara förbli. Såklart vet jag att följderna med detta brev väcker spekulationer, det har jag redan hört på kommentarerna på mitt första inlägg, och det är ju naturligtvis omöjligt att det inte spekuleras, det är sunt i lagom mängd, dock skadligt i för stor, vilket är svårt att undvika.

Nu kan man tycka vad man vill om oss yrkesspelare, men fusk, är definitivt inget som man ska anklaga oss för. Hela Ken-historian vill jag inte blanda mig i mer, han är inte den enda som ska hängas oavsett vad som kommer fram om honom, och det känns faktiskt som om det fallet kommer att lösas åt något håll under en snar framtid.

Det finns anledning för vissa yrkesspelare där ute att vara oroliga, i alla fall de som inte kör med rent mjöl i påsen. Jag kommer i min rapport att lägga fram alla korten på bordet, redovisa samtliga källor samt kunna binda de anklagade till ”brotten”, med förhoppning att de försvinner ifrån svensk poker.

Jag vill även tillägga att det är skam att jag är den första som ens tänkt tanken på någon form av avslöjanden, trots att flera personer känner till eländet. Och därför vill jag ha min chans, risken finns att trovärdighet förloras och personer som i hör hemma i pokern lämnas orörda om det inte sker något radikalt, snabbt Jag kommer därför inte ägna allt för mycket tid åt spel, det här blir min prioritet nummer 1.

Så jag hoppas att detta brev och även min rapport får pokern att återgå till vardagen. Pokern är här för att stanna och så ska det förbli.

Avslutningsvis: Jag hoppas att ni accepterar och respekterar min anonymitet, jag kommer att kämpa för svensk poker och hoppas ni gör det samma.

PS. Inlägget skrevs innan Kens förklaring kom ut, all heder åt Ken.


















Till Poker-Sverige

Först, Till Joakim Geigert, Prosharks: Jag tackar för erbjudandet om än avslöja allt i en egen tråd omgående, men jag måste tyvärr nobba detta erbjudande på grund av följande:
Jag vill vara säker till hundra procent att mina uppgifter är korrekta i samtliga fall.
Jag vill att samtliga bluffmakarna avslöjas samtidigt eftersom det underlättar för både min trovärdighet och bevisverifieringen. För att detta ska vara genomförbart med bästa möjliga resultat har jag därför satt den 31:a oktober som deadline, med avsikt att kunna presentera ett vattentätt material.

Saker har förändrats under de senaste dagarna. En enligt mig reko kille har blivit anklagad för det värsta man kan göra, nämligen fuska, och till råga på allt så har han försökt blåsa sina vänner, allt enligt pokervärldens största bluffmakare Russ Georgiev. Jag har tack och lov aldrig varit i kontakt med Georgiev, men som alla andra har jag hört de fascinerande historierna, den ena mer skruvad och underlig än den andra. Till råga på allt har en av Sveriges mest kända yrkesspelare gått ut och sagt att han blivit ombedd av Lennaárds ”offer” att gå ut med bluffen.

De senaste dagarna har varit hektiska för hela Poker-Sverige, Ken Lennaárd har bekräftat samröre med Russ Georgiev men dementerat fusk. Svenska pokerförbundet har gått ut och kallat till stormöte på grund av Lennaárds förehavanden där de ställer sina platser till förfogande. Jag har själv varit i kontakt med en källa med god insyn i Svepof och han medger att situationen är beklämmande för alla inblandade parter.

Jag kan redan nu gå ut och dementera de rykten som florerat om att jag skulle vara Ken Lennaárd. Jag kan även passa på att ta tillfället i akt att underrätta er om att mina efterspaningar går framåt och att jag tillsammans med min gode vän och kollega är både optimistiska och exalterade över att inom en snar framtid förhoppningsvis ha rensat ut de som inte hör hemma inom vår nobla verksamhet.

En annan nära vän till mig har informerat mig om att Mikael Westerlund verkar till synes på gränsen manisk att sätta dit Ken, varför har inte jag en aning om, och om det är en björntjänst eller inte kan man ju spekulera i. Jag kan redan nu dementera de rykten som gör gällande att Mikael Westerlund skulle florera i vår utredning, så är inte fallet.

Jag villa passa på att ge en eloge till Ken Lennaárd om han som utlovat närvarar och ger ärliga svar på de frågor hela pokersverige ställer sig vid Svefops extrainkallade stormöte, där undertecknad med största sannolikhet kommer att befinna sig.

Jag tycker att det är synd och skam att vissa personer inte respekterar min vädjan om anonymitet. Jag ber er därför stänga tråden där det spekuleras i min identitet då dessa antaganden rent utav är skadliga.

Avslutningsvis: Jag ber er alla pokervänner som moderatorer på detta forumet att behålla tålamodet, trots allt är ju tålamod och disciplin två huvudingridienser i poker.
















Sanningen om Tystnaden och låt detta bli en läxa innan ni tror  på allt ni läser på nätet.

Nu kan jag inte påstå att jag tänkte mig för direkt mycket innan jag började. Jag bestämde mig bara för att driva och ha kul för egen vinning. Jag skapade ett psedonym där jag försökte säga att Ken inte var den enda som hade fuskat och att Tystnaden (jag) visste ett flertal till. Inläggen (3st) avslutades med: Om Ken faller, faller han inte ensam. Jag utgav mig också för att vara en rutinerad och äldre spelare. Jag hotade att lämna in en rapport med fullständiga redogörelser till Aftonbladet inom en månad ifall inte fuskarna själva gav sig tillkänna.

Det var skitkul att sitta och följa spekulationerna om vem Tystnaden egentligen var, och det var ingen tvekan om att det var riktigt många som gick på det så att säga. Inklusive proffsspelarna.

Det här var i slutet av min "pokerperiod" som hade hållit i sig ett bra tag. Men jag såg det som en skön avslutning. Jag var naturligtvis inget pokerproffs, jag hade naturligtvis ingen aning om ifall några fler hade fuskat. Jag ville bara försöka visa hur lätt det var att luras på internet samt få ett gott skratt. Det lyckades jag rätt bra med.

 

Var illa tvungen och ta med han också så sjukt kul var det då=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0