besöksräknare
besöksräknare Prosharker -

8/2 Onsdag ,Dag 2,Biceps och Rygg , Pass 28

Uppvarmning 10 min






Skivstångscurls


3x8x35kg




Enhands koncentrationscurls (även kallad scottcurl)

Det viktigaste med denna är att få till ett så stort rörelseutslag som möjligt (det gäller iofs alla övningar men särskillt denna) så att man verkligen arbetar i muskelns fulla längd
.

Kör ej just nu



Hantelcurls

Jag kör dessa lite olika. Antingen börjar jag med tummen rakt fram (som en
hammercurl) för att sedan ungefär vid 70 graders böjning vrida upp så att tummen pekar utåt sidan eller så kör jag att tummen pekar åt sidan redan vid starten. Både är väldigt sköna.



3x8x15kg

Hammercurls



3x8x15kg





Rygg


Marklyft



3x8x45kg

Skivstångsrodd
En mångsidig övning där man genom att variera grepp och frammåtlutning kan attackera olika delar av ryggen

 


Smala latsdrag/maskin
Rörelselängden är större än under vanliga latsdrag och även inkopplingen av biceps är större vilket sammantaget ger stort rörelseutslag och mycket vikt vilket är en väldigt bra kombination


3x6x45kg



Hantelrodd
Tyvärr kan jag inte köra hantelrodd längre då SATS endast har hantlar upp till 42kg och jag enkelt gör 20st med dessa. Jag har dock övningen att tacka för enormt mycket och kommer återuppta den så fort jag börjar träna på en annan gymkedja som har tyngre hantlar




3x8x25kg

Rowing



3x8x55kg

T-bar
Valet stod mellan T-bar eller Sittande kabelrodd. Båda enormt bra övningar men lotten föll tillslut på T-bar p.g.a. den enorma viktbelastning man kan använda






Mage



3x15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0